BAKGRUND
Indiana Store är en anrik butik som ligger på Gamla Brogatan i Stockholm. Butikens historia går tillbaka till 70-talet och har alltid funnits på samma adress. Nu var det dags för en uppgradering av både den fysiska butiken, men också allt digitalt.
Indiana har drivit e-handel sedan 7 år tillbaka, men den gamla webbshop började kännas förlegad och Indiana kunde inte riktigt hänga med i utvecklingen. Indiana förstod att webben är en viktig del för att fortsätta växa bolaget.
UPPGIFTEN
Galax anlitades för att se till att den gamla webbshoppen växte och ökade sin försäljning medan den nya webbshoppen togs fram.
Indiana behövde även expertis för att upphandla ny back end plattform och ville samtidigt se över rutinerna i den fysiska butiken. Målet var att koppla ihop den fysiska butiken med webbshoppen.
Galax genomförde en analys av Indianas målgrupp och position. Analysen skulle ligga som utgångspunkt i framtagandet av designen men även för de kampanjer som driver trafik och nya kunder till Indiana.
RESULTAT
Indiana lanserade sin ny webbshop och har sedan dess slagit flera säljrekord. Galax har sett till att Indiana får fler kunder via webben genom relevanta kampanjer, har bra mätning på plats, men även fått bättre ordning på den dagliga driften genom tidsbesparande processer. Galax och Indiana har ett fortsatt nära samarbete och Galax fortsätter att förbättra Indianas resultat.
KUND
RMD Fashion – Indiana Store
PROJEKT
Uppgradering av E-handel och Digital Marknadsföring
DET VI GJORDE
Design, Utveckling, Trafik & Konvertering, Upphandlingsstöd & Marketing Automation

+4 275%
Köp från mobil
+523%
Intäkter från kampanjer
-24%
Kostnad/Konvertering
+358%
Konvertering från Adwords
”Galax har sett till att vi nu får avsevärt mycket fler kunder och nya köp på webben. De har ett tydligt fokus och arbetar proaktivt för att förbättra vår försäljning.”
Michael Duke, VD, RMD Fashion
Projektdel
01. Analys
Vi gjorde en djupgående analys av var Indiana Store befann sig och vart de ville ta sig. Hur såg deras målgrupp ut, var fanns de och vilka aktiviteter och kanaler behövde Indiana bli bättre på eller börja utforska. Grunden till detta är bra mätning och den använder vi oss av för att fortsätta göra tester och hitta sätt att förbättra Indianas försäljning.
Projektdel
02. Design
Med analysen som grund påbörjade vi designen av Indianas nya webbshop. Den skulle gå hand i hand med Indianas målgrupp och produktsortiment men även med Indianas varumärke i övrigt. Resultatet är en webbshop som besökare gillar att besöka både från mobil och dator och som lett till att fler köp görs i webbshoppen.
Projektdel
03. Optimering
Genom kontinuerlig analys av trafik och aktiviteter kan vi snabbt få fram bra beslutsunderlag. Det ger Indiana bra kunskap om var budget bör läggas och vilka tester man bör göra. Vi arbetar fortsatt med att optimera Indianas insatser för att nå bättre resultat i form av lägre kostnad per ny kund, men även för att få fler att genomföra ett köp.
